Istiqamah is not easy, but Let do our best InsyaAllah.♥



Merasakan diri ini  bergelumang dengan dosa , ku cuba mencari sesuatu motivasi untuk meningkatkan semangat , memperkuatkan hati untuk kembali kepada fitrah seseorang manusia itu ... Kembali kepada Allah yang dirindui ...
Aku mencari kisah hijrah hamba Allah. Aku menemukan sebuah kisah yang indah ..
Allah ... Allah .. Allah ... Sungguh , Hidayah itu milik Allah .
Tetapi , siapakah kita andai tidak pernah bersyukur atas segala pemberian nikmat Allah ?

Antara kata-kata yang menguatkan semangat ku untuk tidak berputus asa dalam menggapai redha dan kasih Ilahi ialah

[ Beri peluang kepada diri sendiri. Kita mampu menjadi jauh lebih baik daripada kita hari ini & semalam.
Sahutlah Hidayah Allah & hijrahlah.
Kita tidak akan menyangka ke mana Allah akan membawa kita ke darjat yang lebih baik disisiNya..

"Dan berjihadlah kamu di jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Dia telah Memilih kamu, & Dia tidak Menjadikan kesukaran untukmu dalam agama....... Maka laksanakanlah solat & tunaikanlah zakat, & berpegang teguhlah kepada Allah. Dialah Pelindungmu, Dia sebaik-baik Pelindung & sebaik-baik Penolong." [al-Hajj : 78]

Mana mungkin semua lumpur-lumpur dosa yang menebal dapat dibersihkan dalam masa sehari.

Mana mungkin untuk menyapu dosa-dosa hitam di dalam hati hanya dalam masa yang singkat...


Proses hijrah & memperbaiki diri memang panjang. Ia tidak akan mampu menjadi sempurna dalam masa sehari, bahkan ia adakalanya memerlukan kerja keras memakan masa bertahun..

Namun, jangan sesekali berpaling semula ke arah jahiliyyah & kemaksiatan. Kuatkanlah semangat & berpegang teguhlah kepada tali yang paling ampuh; iaitu Allah.

Jangan putus asa... Allah sentiasa ada di sisi menemani. ]

Allah ... Moga kami , seluruh muslimin dan muslimat sentiasa berada di jalan-MU.. insyaAllah ... Jangan kau palingkan hati kami , setelah engkau memberi hidayah ..
 Amiin ...


Istiqamah is not easy, but Let  do our best InsyaAllah. ♥

P/s : Peringatan buat diri ini , serta perkongsian buat sahabat-2 .

Simple But Awesome Giveaway! By NabilaMedan



Giveaway Terbaru Daripada NabilaMedan!!
Tamat Pada 1 Julai 2013
(Tekan Banner Untuk Sertai!)


Love Segmen by Farra & Anis

*KLIK BANNER*

Jom Join !

Tamat 3 July dan pemenang akan diumumkan pada 4July

Giveaway kecik-kecik.


*KLIK BANNER UNTUK JOIN*

Agak lama tak join Giveaway.. Jadi,saja la luangkan masa untuk join GA ini :)
Jom join !

No title's given

Assalamualaikum ...
Dear blog ...
Hari-hari yang Allah pinjamkan telah aku persiakan.. Allah , ampunkan aku ...
Nisfu Sya'ban bakal tiba ... Moga , aku mampu menyinari dan menghiasi hari-2 ku dengan aktiviti yang lebih berfaedah .. InsyaAllah ..Tambahan pula, trial SPM yang dah hampir .. Allah , banyak lagi yang belum dipersiapkan untuk menghadapinya.. DEbaran kian terasa ... 
Alhamdulillah, Ramadhan juga hampir tiba.. Semoga kita semua dapat melaluinya dengan lebih bermakna..insyaAllah.

Haishh .. lama x update . ~

Assalamualaikum .. apa khabar ? hermm , lama bebenor FH tak update blog nihh ..
Dah bersawang pun haa ... Hehe . FH busy sikit ...
Al-maklumla , dah tertaut hati dgn Running Man ,tu yang liat sikit nak bukak Blog ...
Apa-2 pun , Alhamdulillah .. Mini GA dah pun selesai .. lega rasa hati ni .. :)




Ok , sangat speechless skrg ni..
Nak tulis apa ehh ? ? exam ?
Alhamdulillah , ok . Minggu ni minggu dapat result , minggu depan minggu bertemu pengetua .. :)
Faham-2 je la , calon SPM :)

Ok laa , x taw nak kata apa dah ... TC !

FH a.k.a Fly High :D