Janji Manismu ...

Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan
Apakah ini
Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan

Aku bagai seorang
Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kau selalu keseorangan

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu... oh...
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya

Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu Tuhan...

NEW RULES by Dua Lipa

One, one, one...

Talkin' in my sleep at night
Makin' myself crazy
(Out of my mind, out of my mind)
Wrote it down and read it out
Hopin' it would save me
(Too many times, too many times)
My love, he makes me feel like nobody else
Nobody else
But my love, he doesn't love me, so I tell myself
I tell myself

One, don't pick up the phone
You know he's only calling 'cause he's drunk and alone
Two, don't let him in
You'll have to kick him out again
Three, don't be his friend
You know you're gonna wake up in his bed in the morning
And if you're under him, you ain't getting over him


I got new rules, I count 'em
I got new rules, I count 'em
I gotta tell them to myself
I got new rules, I count 'em
I gotta tell them to myself

I keep pushin' forwards, but he keeps pullin' me backwards
(Nowhere to turn) no way
(Nowhere to turn) no
Now I'm standing back from it, I finally see the pattern
(I never learn, I never learn)
But my love, he doesn't love me, so I tell myself
I tell myself
I do, I do, I do

Practice makes perfect
I'm still tryna' learn it by heart
(I got new rules, I count 'em)
Eat, sleep, and breathe it
Rehearse and repeat it, 'cause I
(I got new, I got new, I...)

Choose to be happy :)


If your future scares you and your past still hurts you, 
then  remember Allah who will never fail you.

Hey, its hurt! LOL

Tersadung batu kecil buat aku tersedar dari lamunan,
Berjalan meniti hari mencari sinar baru..
Luka yang ditinggalkan akan aku balut kemas dan rapi.
Ada ketika, air mata itu masih mengalir.
Tapi cukup sekadar tika bersendirian..
Kerna tiada yang akan memahami.

Aku pernah bodoh memikirkan akan ada manusia yang
boleh menerima seadanya.
Aku terlupa dan terluka. Aku terluka dan terlupa.
Ternyata dunia  tak seindah yang dibayangkan..

Walaupun aku tahu aku tak layak untuk ini,
Tapi untuk memaafkan.. aku belum boleh..
Seperti mana aku perlu masa untuk move on,
Aku juga perlu masa untuk memberi maaf.

SHE IS STRONG. BUT THAT DOES NOT MAKE IT ANY LESS PAINFUL.

Now playing : Janji Manismu by Aisyah :)

Tapi aku takkan pernah lupa siapa yang aku pernah sayang, siapa yang ajarkan aku ketawa, siapa yang pimpin aku dan siapa yang lepaskan aku.


Hmmm .. stay strong !

Dunia-
Kadang kau lelah meniti hari.
Jatuh rebah itu biasa.
Banyak juga luka-2 yang tertinggal
disudut hati yang paling dalam.

Banyak yang kau lalui.
Di setiap lapisan itu, kau belajar
untuk mengerti.
Takdir terindah itu dari Ilahi.
Kedukaan itu juga dari Ilahi.
Semuanya tanda Cinta dari Dia Yang
Esa..
Menegur,mengasihi, membelai
dengan penuh hikmah dan rasa
Cinta♡

Mohon jangan berhenti melangkah di
persinggahan ini.
Perjalanan engkau masih jauh. :')
-MahirahNur

#ThisisLife #Masihjauh #terusberjalan #jatuhbangunsendiri
#lukatertusuksembilu #cakapsenang #sokayy #diacakapimastronggirl #andstronggirldontcry
#akumanusia #ofcozlahi'mcrying #LOL #Grateful #Alhamdulillah
*Motif letak gambar ni? >.< :P peace k peaceeeee *

Seribu Satu Rasa

KISAh kita berbeza, tapi kita punya rasa yang sama.
.
.

Catatan ini, untuk sebuah masa silam yang telah d i t i n g g a l k a n.

Soalan-soalan yang dulu pernah menyibukkan benak tidak lagi singgah di fikiran.

Kau tidak akan tahu betapa rumitnya sebuah kehidupan yang perlu dijalani setelah aku memilih
p u l a n g.

Kau tidak akan terbayang betapa bersimpang siurnya lereng perbukitan pengalaman setelah aku tidak lagi menoleh ke b e l a k a n g.

Kau tidak akan menyangka samudera kemelut yang direnangi sehingga aku tiba ke pulau yang kau tak pernah kenali.

Untuk itu, berlaku a d i l l a h .

Aku telah memilih diam, dan membungkus kemas semua kesulitan.

Perlukah kau mendesak selongkar bahagian yang tak ingin lagi aku kongsikan?

Kau tidak akan m e n g e r t i , sepertimana sebelum ini kau tidak pernah peduli.


Credited to : Makngah @ Nurul Jannah

 #menyampaikanseribusaturasa


INNALLAHA MA'ANA by Medina ft Umi Pipik

Di saat kau merasa sendiri 
Dan kau merasa ada sesuatu yang hilang 
Kau merasa lelah dan merasa lemah 
Cemas dan gelisah menghantuimu 
Segera kau dekatkan diri pada Allah 
Adukan semua masalahmu kepadaNya 
Berdoalah padaNya jangan berputus asa dengan rahmatNya 
Hanya Allah yang dapat menolongmu 
Innallaha ma'ana janganlah kau takut 
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa 

Innallaha ma'ana janganlah bersedih 
Tersenyumlah dan sambut hari esok dengan indah :')




Hari ni aku rebah dengan izinNYA.
Berkali-kali ku fikirkan.cuba untuk menidakkannya.
Akhirnya, aku tewas. Air mata mengalir di pipi.
;'(
Wahai kesedihan, moga cepat berlalu pergi...
-20062017 selasa
(25 Ramadhan 1438H)-




Cukup hanya pada DIA

 Aku belajar, saat kita terlalu berharap pada manusia ada 2 kemungkinan yang akan berlaku.
; Sama ada dia memenuhi apa yang kau harapkan
Atau
; Dia sekadar diam membisu.
‘SAKIT’ yang kau rasa, tatkala apa yang kau harapkan daripada seseorang tidak berlaku.

Namun, lain pula apabila kau hadapkan kebergantunganmu hanya pada ALLAH.
Ada konsep ikhlas dan redha yang terselit. Mana mungkin kekecewaan mu berganda-ganda seperti yang kau rasa tatkala kau mengharap pada manusia.
Kerana apa? Kerana fitrah dan imanmu sedar, ALLAH itu Maha Tahu. ALLAH itu Maha Kuasa.
DIA yang lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-2NYA. Saat dirimu terlajak mempersoalkan takdir dan kehendak ALLAH, segeralah beristighfar. Astaghfirullahhal’adzim.. Astaghfirullahhal’adzim…Astaghfirulahhal’adzim… Moga Allah ampunkan keterlanjuran kita.

Yakin dan Percaya, ALLAH sentiasa tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNYA. Sama ada kesedihan atau kegembiraan yang DIA pinjamkan, beringatlah semuanya sebagai UJIAN selagi mana kau masih berpijak di ‘Dunia’.

Bukan kah dunia ini hanya ‘persinggahan’?
Yang namanya ‘persinggahan’ tiada yang bersifat ‘abadi’!
Ia hanyalah SEMENTARA.

Tepuk dada tanya Iman.
Pesan pada diri; Sabar, Ikhlas, Redha. Berdoalah, itu senjata Mukmin.
Apa yang tak kau berpuas hati, apa yang membuatmu tidak gembira, hatta apa-2 yang membuat mu gembira jua sekalipun.. hadapkan , luahkan ia hanya pada Sang Pencipta. Hanya DIA yang MAHA TAHU setiap apa yang ada di dalam hati kita :’)

Hanya DIA Yang Maha Esa <3


Me,
05032016
Kuala Terengganu

*SZNB*

Being thankful !



"Success is not the key to happiness.
Happiness is the key to success.If you love what you are doing,you will be successfull"
-Aifa Azlan-
i'm not sure if i can agree with that statement or not. Yelah, lain orang lain pendapat kann.
I want to agree with it but i just cant because i'm not in that situation.
I want to be happy with who i am and where i am now. But hmmm.
.
Don't want to talk more. HA HA HA
.
Btw, Alhamdulillah 'ala kulli hal wa astaghfirullah,
For sure my happiness is double triple than my sadness ^_^ i'm grateful !
.
Moga Allah redha <3

-MahirahNur
Mac 21 2017. 7.55pm
K.Terengganu.


*gambar hiasan semata-mata*

CROWN KAHWIN PENGANTIN 2017

[PERHATIAN BAKAL-BAKAL PENGANTIN!!!] 
TAMPIL BAK TUAN PUTERI PADA HARI BAHAGIA NANTI DENGAN PELBAGAI DESIGN CROWN TERBARU DARI KAMI
 .
“…Salam sis, ingat saya lagi? Alhamdulillah majlis saya dah selesai, terima kasih sis, crown dari sis pelengkap penampilan saya masa wedding saya hari tu. Saudara mara dan kawan2 semua puji. Suami saya siap bisik pda saya macam tuan puteri bila pakai crown ini. Huhu.. masa majlis bertandang, Crown kat butik tak up-to-date dan tak banyak pilihan. Nasib baik la saya beli siap-siap 3 pcs hari tu utk nikah, sanding dan bertandang. ..” Nurul, PERAK


.
.
**************************************************************
👑 CROWN/TIARA SUPER MENAWAN LAGI UP-TO-DATE UNTUK RAJA SEHARI 👑
*****************************************************************************
🔶 Kami menyediakan pilihan CROWN / TIARA design terkini dan berkualiti
🔶 Kami turut menyediakan pilihan bunga tangan, glove dan headchain
🔶 Harga berbaloi - baloi berbanding harga pasaran. ( Direct Factory )
🔶 Belian Secara Pre Order yang dibuka setiap bulan 18hb - 2 hb ( Tempoh pre 0rder 2 minggu sahaja)
BAKAL PENGANTIN, OWNER BRIDAL, MUA TUNGGU APA LAGI?? DAPATKAN SEGERA KOLEKSI CROWN TERKINI.
PM kami segera
====================
.
WHATSAPP ORDER :
0164270435 <3
0164270435 <3
0164270435<3

LIKE PAGE (klik) :: MN WEDDING ACCESSORIES